Toteutimme edelliset tyytyväisyyskyselyt vuonna 2017 ja silloin meidät arvioitiin erinomaisin arvosanoin. Olimme tuolloin tuloksiin enemmän kuin tyytyväisiä ja into säilyttää saavutettu taso oli korkealla.
Vuoden 2019 tutkimustulokset olivat sitten sellaiset, joista emme olleet edes unelmoineet. Jos tavoite oli säilyttää aiempi taso niin saavutimmekin selkeästi paremmat arvosanat lähes kaikissa kategorioissa!
Ilman tyytyväisiä asiakkaita ja tyytyväistä henkilöstöä työstä tulisi huomattavasti haastavampaa, joten positiivinen kehitys auttaa meitä kaikkia.
Asiakastyytyväisyyskyselyssä arvioitiin PJ Control Oy:tä vapaavalintaiseen, alan toiseen toimijaan ja arvioinnissa käytettiin asteikkoa -2 = Heikompi, -1 = Hieman heikompi, 0 = Samaa tasoa, 1 = Hieman parempi, 2 = Parempi
Kysymykset olvat samoja kuin vuonna 2017 ja vastaajien määrä lähes sama kuin edellisellä kerralla. Näin ollen tulokset ovat täysin vertailukelpoisia keskenään.
Suurimmat parannukset saavutimme seuraavissa osa-alueissa:
- Asiakkaiden tarpeiden ja toiveiden ymmärtäminen
- Myyjän ammattitaito ja tekninen pätevyys
- Myyjä herättää luottamusta
- Myyjän ongelmien ratkaisukyky
Parannuskohteiksi kyselyn myötä osoittautuivat:
- Tiedottaminen ja markkinointi
- Tuotevalikoiman ja palvelutarjonnan tunnettavuus
Myyjille siis riittää työnsarkaa tehdessään valikoimaamme asiakaskunnassamme entistä tunnetummaksi.
Mukavaa oli huomata se, että entistä useampi suosittelee meitä, nyt jo yli 90% vastaajista!
Henkilöstötyytyväisyyskyselyyn osallistuneiden määrä oli kasvanut edellisestä kyselystä kolmella hengellä ja vastausprosentti on tasan 100.
Vastaajien määrän kasvun lisäksi paransimme tuloksia kaikilla arvioiduilla osa-alueilla. Arvosteluasteikko oli 0 - 5.
Suuri kiitos kaikille kyselyyn osallistuneille!